Bir Tatlı Huzur 

Bundan yaklaşık 1 buçuk ay önce henüz yaz tamamen bitmemişken, ama manevi anlamda sonbahar ve hatta kış yaşadığımız dönemlerde senenin en güzel akşamlarından birini geçirdim ben. 
Hiç beklemediğim bir anda, hiç beklemediğim bir yerde karşıma çıktı huzur, kelime anlamı ezberimdeydi ama nasıl bir his olduğunu unutmuştum, birçoğumuz gibi…
Saat gece yarısına yarım saat kalmıştı, olduğum yerdeki bütün kafeler kapanmaya başlamıştı, burası onların arasında daha az seçilen bir yerdi, bana daha çekici geldi.
İçeri girdim, deniz kenarında, küçük bir masaya oturdum.
Ben manzaraya gerek duymayan, biraz da abartılmış bulan biriyim, en azından öyleydim. Yani kitap okumak için, yazı yazmak için manzaraya ihtiyaç duymam. Ama o an o yerde gördüğüm manzara… Belki o kadar da güzel değildi, siz görseniz sevmezdiniz belki ama beni çok etkiledi. Dolunay vardı zaten, gökyüzünde görmeyi en çok sevdiğim şeydir. Küçüklü büyüklü botlar, tekneler, yatlar vardı ve denize yansıyan bir sürü ışık. Küçük bir sahil kasabasında hissettim kendimi, herkesin bana aşina olduğu ama kimsenin beni tanımadığı bir sahil kasabası… Sonra da garip bir biçimde yazı yazma dürtüsü uyandı içimde, ve yazdım. O zaman aldığım notları şimdi okuduğum zaman bile aynı huzuru hissedebiliyorum.
Gece, deniz, güzel bir kahve, çok tatlı çalışanlar, sadece 1-2 tane kalmış müşteriler, inanılmaz güzel müzikler –ki o zamandan beri bağımlısı olduğum ‘Damien Rice-Cheers Darling’ şarkısını da keşfetmiştim ve güzel şarkılar keşfetmek beni her zaman çok mutlu eder-, işte bütün bunlar uzun bir zamanın bunaltısını üstünde hisseden bana iyi geldi.
Yani belki de uzun bir zamanın bunaltısı olduğu için iyi geldi, bilemiyorum.
Hepsi bu, bu kadar. Paylaşmak istedim.
Şimdi iyi geceler sevgili okur, tabi eğer varsan.

Leave a Reply

