06 Ankara Kahve Günleri

IMG_5516

Üniversite için İstanbul’dan Ankara’ya gelirken en büyük korkularımdan biri İstanbul’da yapılacak etkinlikleri kaçıracak olmaktı. Ve bundan 2-3 ay önce İstanbul kahve festivalini snaplerden, instagramdan takip etmek zorunda kalmıştım. Bu yüzden Ankara’da bir festival olunca, festivalin konusu kahve olunca, koşarak gittim.

Cidden, koşarak gittim.

Ankara’da gittiğim, gitmeyi planladığım bütün kahveciler oradaydı. Etkinlik boyunca 10 bardaktan fazla kahve içtim, bizimle röportaj yaptılar ve bu röportaj ana habere çıktı, gerçekten çok komikti ve kahve hakkında bilmediğim birçok şey öğrendim…

3 kişi gittik festivale ben, Nilgün ve Kerime. Önceki 3 yazımdan ikisinde Nilgün’ün adı geçiyor zaten, Kerime’de bizim gibi, değişik, minnoş, biraz da deli.

Ankara’daki neredeyse bütün üçüncü nesil kahveciler oradaydı. Hepsi hakkında söylenecek, yazılacak çok şey var aslında, Coffee Lab, Koala Coffee, Mocaco Coffee, Starbucks Reserve ve Federal Coffee Company…

Koala Coffee’de ve Federal’de cold brew kahve denedik, bir daha deneyebileceğimi zannetmiyorum. Ki ben hafif kahve içmem normalde. Seven seviyor cold brew ama bana ağır geldi.

Federal’den bahsetmişken, festivalde en sevdiklerimizden biriydi. Snap çekmem için iç tarafa geçmeme izin verdiler ve bizim için özel kahve yaptılar, kullandıkları ve Türkiye’de sadece 1 tane olan kahve makinelerini anlattılar. Katılımcılara karşı çok ilgiliydiler.

Starbucks Reserve’nin özel reserve kahvelerinin toplanışından kavrulmasına kadar olan sürecini anlatan stantları festivalin en yoğun yerlerinden biriydi ayrıca görevlileri de çok sıcakkanlıydı.

If Performance’ın da küçük bir konseri vardı, festivalin en keyif aldığım kısımlarından biri olduğunu söyleyebilirim. Çünkü oturduğumuz tek zaman dilimiydi. Bir de trompet çalan arkadaşımız… Öhöm… Neyse…

İlk seansa gitmiş olmamızın günün güzel geçmesinde büyük etkisi oldu bence. Çünkü bütün görevlilerde ve katılımcılarda ilk seferin heyecanı vardı.

Gün sonunda aşırı doz kafeinden olsa gerek, elimiz kolumuz titremeye başlamıştı. Senelik kafein ihtiyacımızı 3 saat içinde karşılamış olduğumuzdan, çok da anormal karşılamadık ama kafası bi hoş yani, içmeden sarhoş olmak gibi bir şeydi, aslında içmedik değil, içtik, ama kahve.

Ben seneye de gitmeyi planlıyorum sevgili okur, eğer varsan ve gelmeyi düşünürsen orada görüşürüz.

06 Kahve Günleri

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s